logo

Kontakt

Peugeot 2008 – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Segment crossoverów to obecnie jedna z najważniejszych grup pojazdów na całym europejskim rynku. To właśnie te auta w dużej mierze napędzają sprzedaż i są wręcz generatorami przychodów dla wielu marek. W Peugeocie takim autem jest model 2008. Oto jego historia, a także dane techniczne, silniki i ceny najnowszej generacji tego miejskiego crossovera.

Peugeot 2008 – historia

Peugeot 2008 to jeden z młodszych samochodów w gamie francuskiego producenta. Debiutował on bowiem w 2013 roku i nie ma bezpośredniego poprzednika. Za takowego czasem uznaje się Peugeota 207 SW, gdyż niejako stał się on bardziej rodzinną wersją, miejskiego hatchbacka z serii 200. Wcześniej Francuzi nie oferowali jednak żadnego miejskiego crossovera.

Debiut Peugeota 2008 miał miejsce podczas bardzo prestiżowych genewskich targów Geneva Motor Show 2013. Jednym z powodów powstania tego modelu była rosnąca popularność całego segmentu, którą w Europie zbudowały takie samochody jak Nissan Juke, czy też Opel Mokka. Peugeot zdecydował się więc rzucić rękawice innym modelom tego typu i trzeba przyznać, że całkiem nieźle mu to wyszło.

W 2016 roku miał miejsce pierwszy facelifting, dzięki któremu model nieco odmienił się od strony wizualnej. Restylizacji towarzyszyła premiera w Genewie, a także lokalne wydarzenia. W Polsce po raz pierwszy odświeżoną wersję Peugeota 2008 pokazano podczas targów w Poznaniu.

Produkcję pierwszej generacji modelu zakończono w 2019 roku. W tym samym czasie debiutowała najnowsza odsłona tego miejskiego crossovera. Jej premiera miała miejsce niedługo po debiucie Peugeota 208, z którym model 2008 jest dość mocno spokrewniony. Od strony technicznej auto jest też bardzo podobne do innych modeli z obecnego koncernu Stellantis, takich jak Opel Mokka, Jeep Avenger oraz DS 3 Crossback.

Jednym ze znaków charakterystycznych nowego Peugeota 2008 są diody LED przypominające kły, które umieszczone są pod przednimi reflektorami auta. Do tego samochód jest też sporo dłuższy od poprzednika i charakteryzuje się większym rozstawem osi. Dzięki temu Peugeot 2008 II oferuje więcej miejsca z tyłu, czy też bardziej praktyczny bagażnik.

Peugeot 2008 – dane techniczne

Wymiary Peugeota 2008 są dość typowe dla crossovera należącego do segmentu B. Długość wynosi bowiem 4300 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2650 mm. Szerokość nadwozia to z kolei 1770 mm, a wysokość sięga 1540 mm. Takie wymiary pozwalają na zagospodarowanie bagażnika o pojemności wynoszącej przynajmniej 450 litrów. Złożenie siedzeń pozwala z kolei na powiększenie jej do aż 1467 litrów. W znanych testach Euro NCAP, które sprawdzają bezpieczeństwo samochodów osobowych dostępnych w Europie, Peugeot 2008 otrzymał cztery na pięć gwiazdek.

Peugeot 2008 – silniki

Gama jednostek napędowych w Peugeocie 2008 podobna jest do tej obecnej w spokrewnionym modelu, czyli w Peugeocie 208. Jedyna różnica to brak wolnossącej wersji silnika 1.2 PureTech, która byłaby zbyt słaba na auto o takich gabarytach. Osoby zainteresowane crossoverem mają więc do wyboru jeden silnik elektryczny, jeden wysokoprężny i trzy benzynowe.

Na start zajmijmy się elektryczną jednostką. Jest to silnik generujący 136 koni mechanicznych mocy maksymalnej i moment obrotowy rzędu 260 niutonometrów. Minus takiej konfiguracji to waga wynosząca aż 1548 kg, o nawet 350 kg więcej niż w odmianie benzynowej.

Jeśli chodzi o silniki benzynowe, to mamy wybór pomiędzy 100-konną i 130-konną wersją silnika 1.2 PureTech. Słabsza dostępna jest tylko w konfiguracji z 6-biegową manualną przekładnią. W mocniejszej można dodatkowo postawić na automatyczną, 8-stopniową skrzynię. Diesel ma z kolei moc 130 KM i dostępny jest tylko z automatyczną przekładnią.

Peugeot 2008 – ceny

Ceny Peugeota 2008 zdecydowanie nie należą do okazyjnych. Za podstawową wersję trzeba zapłacić co najmniej 108 600 złotych, a mówimy o miejskim hatchbacku. Podstawowy diesel to już koszt rzędu 133 900 złotych. Osoby chętne na wersję z silnikiem elektrycznym powinny przygotować co najmniej 184 600 zł. Najdroższa jest wersja GT, której ceny zaczynają się od 130 100 zł z silnikiem spalinowym lub nawet 197 900 w wersji elektrycznej.

 

Sprawdź także nasze samochody