logo

Kontakt

Peugeot 3008 – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Peugeot 3008 to idealny przykład tego, jak ważne stały się SUVy w trakcie XXI wieku. Ten model debiutował w momencie dużego wzrostu popularności tego typu nadwozia i do dziś jest bardzo ważną częścią gamy modelowej Peugeota. Pierwotnie jednak daleko mu było do typowego SUVa. Oto historia Peugeota 3008, a także dane techniczne, silniki i ceny modeli należących do obecnej generacji tego modelu.

Peugeot 3008 – historia

O pierwszej generacji Peugeota 3008 można powiedzieć, że był on hybrydą pomiędzy SUVami, która w tamtym czasie zaczynały zdobywać popularność, a minivanami, które ją traciły. W teorii można go bowiem zaliczyć do gatunku SUVów, a na pewno crossoverów, o czym świadczy dość masywne nadwozie i wysoki prześwit. Miał jednak sporo cech typowego minivana.

Przede wszystkim w oczy może rzucać się masywna szyba czołowa, która kończyła się praktycznie nad głową kierowcy. Jej powierzchnia wynosi bowiem aż 1,7 metra kwadratowego. Do tego wnętrze projektowano tak, by jak najbardziej zmaksymalizować dostępną przestrzeń, co jest kolejną cechą znaną właśnie z minivanów.

Sporym zaskoczeniem była też deska rozdzielcza zamontowana w pierwszej generacji modelu. Miała ona naprawdę futurystyczny, jak na swoje czasy kształt, a do tego mogła być oferowana razem z tak zwanym head up display, czyli wyświetlaczu pokazującym parametry jazdy w dolnej części szyby. Produkcja pierwszej generacji Peugeota 3008 zakończyła się w 2016 roku.

Od wtedy też oferowana jest druga generacja modelu. Na miejsce światowej premiery wybrano Paryż, gdzie odbywały się prestiżowe targi motoryzacyjne Paris Motor Show 2016. Wraz z tą premierą Peugeot zdecydował się odejść od koncepcji auta podobnego do minivana. Był to oczywiście dobry ruch, gdyż popularność tego typu nadwozia z każdym rokiem była coraz mniejsza.

Od 2016 roku Peugeot 3008 jest już więc pełnoprawnym SUVem, który posiada bardzo masywne nadwozie. Auto konstrukcyjnie to dość bliski krewny innego modelu należącego do koncernu PSA, a obecnie Stellantis. Mowa tu o Oplu Grandlandzie, gdyż Opel od 2017 roku należy właśnie do Francuzów.

Druga generacja Peugeota 3008 II jest oferowana już naprawdę długo, gdyż od jej premiery minęło aż 7 lat. Z tego powodu fani francuskiej marki wyczekują już debiutu następcy. Ten ma nastąpić jeszcze w 2023 roku, a w sieci dostępne są nawet zdjęcia szpiegowskie.

Peugeot 3008 – dane techniczne

Jak na to, że Peugeot 3008 należy do segmentu kompaktowego wśród SUVów jego wymiary są względnie niewielkie. Długość to zaledwie 4450 milimetrów przy rozstawie osi rzędu 2675 mm. Szerokość wynosi 1840 mm, a wysokość sięga 1620 mm. Masa własna auta w zależności od wersji może wynosić co najmniej 1250 kg lub 1465 kg. SUVa wyróżnia całkiem spory bagażnik, gdyż jego pojemność to aż 591 litrów.

Peugeot 3008 – silniki

Do modelu 3008 Peugeot przygotował aż trzy typy jednostek. Dostępne są tu silniki hybrydowe, benzynowe oraz wysokoprężne. Najpierw warto sprawdzić ofertę jednostek spalinowych. Jeśli chodzi o benzyny, tworzy ją 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 koni mechanicznych. Do tego zapewnia on kierowcy 230 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Może on pracować wraz z 6-biegowym manualem lub 8-stopniowym automatem.

Jedyny w ofercie silnik wysokoprężny to dość dobrze znana 4-cylindrowa jednostka 1.5 BlueHDi. Zapewnia ona 130 koni mechanicznych mocy oraz moment obrotowy wynoszący 300 niutonometrów. Jedyna dostępna skrzynia biegów to 8-stopniowa automatyczna przekładnia. Ponadto Peugeot oferuje trzy wersje hybrydowe. Te o mocy 180 i 225 KM działają wraz z napędem na przednią oś. Najlepsza ma aż 300 KM mocy, która jest przenoszona na cztery koła.

Peugeot 3008 – ceny

Chcąc kupić Peugeota 3008, trzeba przygotować się na dość spory wydatek. Podstawowa wersja kosztuje bowiem co najmniej 147 000 złotych w wersji benzynowej lub 197 100 zł gdy mowa o odmianie z hybrydą typu plug-in. Najdroższa wersja z możliwych wyceniona została na co najmniej 247 800 złotych. Jest to odmiana GT z silnikiem hybrydowym o mocy 300 KM, który przekazuje moc na cztery koła.

Sprawdź także nasze samochody