Peugeot 408 to jeden z najnowszych modeli francuskiej marki. W oczy rzuca się jego futurystyczny design, jednak to nie jedyna jego zaleta. W związku z tym, czym przyciąga do siebie nowy model francuskiej marki? Jakie posiada zalety i czy warto wydać na niego sporo pieniędzy?
Peugeot 408 – Historia
Historia Peugeota 408 nie jest bardzo bogata. Nowy model wszedł na rynek w 2022 roku i od razu zwrócił na siebie uwagę futurystycznym designem. Warto jednak pamiętać, że mówimy o modelu przeznaczonym na rynek europejski. Nieco inaczej sprawa się ma, gdy spojrzymy na model 408 globalnie. Pierwsze auto o takim oznaczeniu trafiło na rynek już w 2010 roku. Był to sedan oparty na modelu 308, jednak trafił jedynie na rynki azjatyckie, rosyjski i brazylijski. Mimo to odniósł sukces.
Po kilku latach na rynek trafił następca pierwszej generacji 408. Druga generacja była oparta o nowszy model 308, dzięki czemu sprawiała wrażenie znacznie nowocześniejszej konstrukcji pod każdym względem. Przede wszystkim były to jednostki napędowe. Obecna generacja modelu korzysta przede wszystkim z silników 1.2 PureTech, jednak w gamie znajdziemy także hybrydy, które są w obecnych czasach bardzo popularnym rozwiązaniem w tym segmencie.
Peugeot 408 – Dane techniczne
Obecna generacja Peugeota 408 jest klasyfikowana jako fastback. Mimo wszystko już na pierwszy rzut oka widać nieco podniesione podwozie, co jest znakiem współczesnych czasów. Również poszerzone nadkola dodają terenowego charakteru. Nowy model Peugeota ma długość 4687 milimetrów, szerokość 1848 milimetrów oraz wysokość 1478 milimetrów. Oznacza to, że jest typowym przedstawicielem segmentu C, jeśli chodzi o wymiary zewnętrzne.
Również w środku Peugeot 408 sprawia wrażenie dość dużego. Deska rozdzielcza jest dobrze znana użytkownikom innych modeli tej marki. Miejsca w środku jest sporo, dzięki czemu spokojnie można nim pokonać dłuższe, wakacyjne dystanse. Bagażnik modelu ma pojemność 536 litrów, co także jest bardzo dobrym rezultatem. Pozwoli to na zabranie wielu niezbędnych bagaży. Masa własna Peugeota 408 to minimum 1390 kilogramów.
Peugeot 408 – Gama silnikowa
Podobnie jak w przypadku innych modeli koncernu Stellantis, gama silnikowa Peugeota 408 składa się przede wszystkim z jednostek 1.2 PureTech. W przypadku tego modelu dostępny jest jedynie mocniejszy wariant, który rozwija moc 130 koni mechanicznych. Niestety, w przypadku tak dużego auta, nie jest to zbyt dobry wybór. Masa jest dość duża, w związku z czym wzrasta spalanie, a osiągi są po prostu przeciętne. Warto postawić więc na mocniejsze propozycje.
Te przychodzą wraz z odmianami plug-in hybrid. Podobnie jak w przypadku innych modeli Peugeota, tego typu warianty posiadają silnik 1.6 PureTech i silnik elektryczny, co pozwala na rozwinięcie 180 koni mechanicznych w słabszej odmianie i 225 koni w mocniejszej. Niestety, napęd wciąż trafia na przednie koła, co oznacza, że osiągi nie należą do najlepszych w tym segmencie. Odmiany hybrydowe są też zauważalnie droższe, co oznacza, że nie zawsze warto do nich dopłacać.
Peugeot 408 – Cennik
Cennik nowego Peugeota 408 rozpoczyna się od kwoty 143 tysięcy złotych. W tej cenie otrzymamy odmianę Allure wraz z silnikiem 1.2 Puretech. Posiada ona bogate wyposażenie, w tym takie rozwiązania jak kamera cofania czy światła LED. Wyżej znajdziemy odmianę GT, która posiada jeszcze lepsze wyposażenie, a także możliwość zamówienia najmocniejszej wersji silnikowej. W przypadku odmiany Allure można zamówić jedynie silnik 1.2 Puretech lub słabszą hybrydę. Odmiana GT kosztuje minimum 160 tysięcy złotych. Jeśli zależy nam na odmianach hybrydowych, należy wydać minimum 190 550 złotych. Warto przemyśleć tę dopłatę, ponieważ jest ona dość duża. W przypadku, gdy zależy nam na najmocniejszej wersji silnikowej, będziemy musieli przygotować minimum 213 700 złotych. Odmiana o mocy 225 koni mechanicznych, jest o 6 tysięcy złotych droższa niż podstawowa hybryda o mocy 180 koni mechanicznych.