logo

Kontakt

Peugeot 5008 – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Peugeot 5008 to samochód o dwóch twarzach. W zależności od tego, na którą generację spojrzymy, możemy zobaczyć dwa zupełnie różne auta. Obecnie jest to jednak jeden z dwóch największych samochodów w całej ofercie francuskiej marki. Oto historia modelu Peugeot 5008, a także ceny, dane techniczne i silniki montowane w najnowszych egzemplarzach tego samochodu.

Peugeot 5008 – historia

Peugeot 5008 po raz pierwszy trafił do gamy modelowej francuskiego producenta prawie 15 lat temu. Miało to miejsce w 2009 roku podczas Frankfurt Motor Show 2009, gdy Peugeot zaprezentował pierwszą generację tego modelu. Mimo, że dziś pod tą nazwą spotkamy SUVa, wtedy był to jednak minivan należący do klasy kompaktowej.

Auto dostępne było w dwóch wariantach 5- oraz 7-osobowym. Jego najbliższym krewnym był z kolei Citroen Grand C4 Picasso. Auto wyróżniało się przede wszystkim ogromną szybą czołową, która jest typowa dla właśnie minivanów. Ten typ nadwozia okazał się jednak największym przekleństwem modelu. Peugeot z zaproponowaniem swoim klientom kompaktowego minivana znacząco się spóźnił. Pojazdy tego typu były bowiem popularne na początku XXI wieku, a pod koniec pierwszej jego dekady wyraźnie ustępowały SUVom.

Dlatego też w 2017 roku zaprzestano produkcji pierwszej generacji, jednocześnie prezentując drugą, która jest zupełnym odmienieniem tego modelu. Przede wszystkim auto przestało być minivanem z segmentu C. Stało się SUVem należącym do klasy średniej, co oczywiście wiązało się też z większym niż do tej pory nadwoziem.

W 2017 roku model wszedł do produkcji, lecz Peugeot zdecydował się na jego premierę nieco wcześniej, bo pod koniec roku 2016. Wtedy właśnie odbywały się targi motoryzacyjne w Paryżu Paris Motor Show 2016. W ich trakcie odbyła się prezentacja tego modelu, który jest następcą dwóch innych aut. SUV zastąpił bowiem nie tylko pierwszą generację Peugeota 5008, ale też niebezpośrednio model 4007, który był SUVem klasy średniej oferowanym w latach 2007-2012.

Auto oczywiście korzysta z rozwiązań obecnych również w innych samochodach koncernu. Pod względem konstrukcyjnym pewne podobieństwo można wykazać pomiędzy Peugeotem 5008, a samochodami takimi jak Opel Grandland, DS 7 Crossback oraz Peugeot 3008. Obecnie oferowana jest wersja po faceliftingu określana jako Phase II. Restylizacja Peugeota 5008 miała miejsce w 2020 roku.

Peugeot 5008 – dane techniczne

Peugeot 5008 to oczywiście auto dość sporych rozmiarów. Długość masywnego nadwozia tego SUVa wynosi bowiem 4641 milimetrów przy rozstawie osi mierzącym 2840 mm. Inne wymiary to szerokość rzędu 1844 mm oraz wysokość, która sięga 1646 mm. Niemała jest też masa własna, która wynosi aż 1427 kilogramów. Do niewątpliwych zalet tego modelu należy zaliczyć jego bagażnik, w którym można pomieścić aż 780 litrów. Do tego Peugeot 5008 otrzymał pięć gwiazdek w prestiżowych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Peugeot 5008 – silniki

Gama silnikowa jest największą piętą achillesową tego modelu. Składa się bowiem z trzech niezbyt imponujących jednostek, które dla wielu osób będą po prostu za słabe na auto takich gabarytów. Mowa tu o dwóch wersjach 3-cylindrowego benzynowego silnika 1.2 Pure Tech oraz jednej odmianie wysokoprężnej jednostki 1.5 Blue HDi.

Pierwszy silnik napędzany benzyną generuje bowiem 130 koni mechanicznych mocy maksymalnej oraz moment obrotowy na poziomie 230 niutonometrów. W jego wypadku francuska marka oferuje też wybór skrzyni biegów. Dostępna jest 6-biegowy manual oraz przekładnia automatyczna, która ma 8 stopni. Diesel oferowany jest wraz z automatem i zapewnia 130 KM oraz 300 Nm.

Peugeot 5008 – ceny

Mimo naprawdę przeciętnych jednostek napędowych Peugeot 5008 to auto dość drogie. Jego najtańsza wersja jest bowiem wyceniana aż na 160 300 złotych. Zakup odmiany z automatem oznacza dopłatę wynoszącą aż 10 500 złotych. Najdroższa jest wersja z silnikiem wysokoprężnym. W tym wypadku cennik rozpoczyna się od kwoty rzędu 182 800 złotych.

Sprawdź także nasze samochody