Francuskie auta użytkowe mają niezwykle bogatą historię. Charakteryzują się praktycznymi rozwiązaniami i niską awaryjnością. Nie inaczej jest w przypadku Peugeot Boxer, który jest popularnym wyborem na rynku. Jednak jaka jest historia tego modelu? Jakie ma zalety i wady?
Peugeot Boxer — Historia
Auta dostawcze są podstawą wielu przedsiębiorstw od wielu lat. Również francuskie marki mają w tym polu spore doświadczenie. Peugeot produkuje auta dostawcze od wielu lat, a jednym z podstawowych modeli w gamie jest model Boxer. Pojawił się on na rynku w 1994 roku i zastąpił model J5. Pierwsza generacja szybko osiągnęła sukces rynkowy i stała się jednym z najpopularniejszych modeli samochodów dostawczych na rynku. W związku z tym Peugeot kontynuował produkcję tego modelu.
W 2006 roku na rynek trafiła druga generacja modelu Peugeot Boxer. Był on bliźniaczym modelem wraz z Fiatem Ducato, Oplem Movano czy Citroenem Jumperem. Wszystkie te konstrukcje są praktycznie identyczne. Gama silnikowa była rozbudowana, podobnie jak różne wersje zabudowy. W 2014 roku miał miejsce duży lifting modelu, który objął zarówno stronę stylistyczną, jak i silnikową. W gamie królują oczywiście jednostki diesla, które są chętnie wybierane do tego typu samochodów.
Peugeot Boxer — Dane techniczne
Obecna generacja modelu jest jednym z wielu vanów na rynku. Podobnie jak inne tego typu samochody posiada ogromną przestrzeń ładunkową. W przypadku zabudowy typu bus, Peugeot Boxer jest dostępny w 4 wersjach różniących się długością i 3 wersjach różniących się wysokością. Podstawowa odmiana ma długość 4963 milimetrów, druga wersja ma 5413 milimetrów, trzecia odmiana ma 5998 milimetrów, a najdłuższy wariant posiada aż 6363 milimetry.
W przypadku wysokości podstawowa odmiana posiada 2254 milimetry, druga 2524 milimetry, a najwyższa odmiana 2764 milimetry. Ładowność poszczególnych wersji również różni się między sobą. Podstawowy Boxer może zabrać nieco ponad tonę ładunku, podczas gdy najbardziej pakowne odmiany mogą zabrać niemal dwie tony ładunku. Sama przestrzeń ładunkowa może wynosić od ośmiu metrów sześciennych, aż do siedemnastu metrów sześciennych. Również DMC różni się pomiędzy poszczególnymi odmianami. Wynosi ono od trzech do czterech ton.
Peugeot Boxer — Gama silnikowa
Gama silnikowa obecnej generacji Peugeota Boxera jest raczej rozbudowana. Do wyboru mamy jednak jedynie diesle. Podstawową jednostką jest diesel 2.2 HDI, który jest sprawdzoną konstrukcją stosowaną w wielu samochodach koncernu. Najsłabsza odmiana rozwija 120 koni mechanicznych. Kolejna w gamie jest wersja rozwijająca 140 koni mechanicznych. Najmocniejszy diesel 2.2 HDI rozwija moc 165 koni mechanicznych. Na szczycie gamy można znaleźć silnik 3.0 HDI, który rozwija aż 180 koni mechanicznych.
Niezależnie od silnika, można go połączyć z 6-biegową skrzynią manualną lub z automatem. W gamie silnikowej dostępny jest także napęd elektryczny. Model z takim silnikiem ma oznaczenie e-Boxer. Jest dostępny ze skrzynią automatyczną i zapewnia zasięg na poziomie od 117 do 278 kilometrów. Moc maksymalna odmian elektrycznych to 120 koni mechanicznych.
Peugeot Boxer — Cennik
Cennik Peugeota Boxer jest rozbudowany. Podstawowa odmiana w wersji bus zaczyna się od 128 850 złotych. Nieco tańsze są platforma i samo podwozie. W zależności od wybranej wersji nadwozia zmienia się również cena. Dłuższe i wyższe wersje bus kosztują odpowiednio więcej od standardowej wersji. Największą różnicę robią jednak silniki. Ich wybór jest dość duży. Sporo w cenie może zmienić także ewentualne wyposażenie dodatkowe modelu Peugeot Boxer. Ważnym czynnikiem jest wybrany silnik. Jego cena może się znacznie różnić. Podstawowa jednostka 2.2 HDI o mocy 120 koni kosztuje od 128 850 złotych. Drożej robi się w przypadku odmiany 140 konnej, która kosztuje od 138 700 złotych. Najdroższym dieslem jest ten o mocy 165 koni. Jego cena zaczyna się od 154 600 złotych. Wersje elektryczne są znacznie droższe niż spalinowe. Podstawowa odmiana kosztuje 298 570 złotych, podczas gdy mocniejsza 328 350 złotych.