logo

Kontakt

Peugeot 508 – historia, dane techniczne, silniki, ceny

Samochody klasy średniej w dzisiejszych czasach to gatunek, który ma coraz mniej przedstawicieli. Jeden z modeli, który pozostał „na placu boju” i wciąż jest oferowany to Peugeot 508. Ten samochód należący do klasy średniej to jedno z najlepszych aut Peugeota, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę, a także poznać jego historię.

Peugeot 508 – historia

Przez lata Peugeot nie używał nazwy zaczynającej się od cyfry 5 do określenia samochodu z klasy średniej. Zmieniło się to dopiero w 2010 roku wraz z premierą właśnie Peugeota 508. Za jego poprzednika można uznać Peugeota 407, a wcześniej 406. Były to należące do klasy średniej auta, które wyróżniały się przede wszystkim masywnymi rozmiarami, a także tym, iż były dostępnie nie tylko jako sedan lub kombi, ale też jako coupé.

Z oferowania wersji nadwoziowej coupé Peugeot zrezygnował jednak wraz z premierą modelu 508. Miała ona miejsce w 2010 roku podczas Paris Motor Show i auto klasy średniej w gamie francuskiej marki do dziś określane jest waśnie z pomocą nazwy 508. Jednym z powodów zmiany nazwy miało być nawiązanie do modelu marki z lat 60. XX wieku, czyli do Peugeota 504, który jest dość kultowym rodzinnym autem z Francji.

Eksperci zmianę nazwy na 508 przyjęli dość dobrze, głównie dzięki mocnej zmianie wizualnej. Auto nie miało już tak długiej maski, a do tego sylwetka stała się bardziej dynamiczna, dzięki czemu lepiej pasowała do panujących wtedy trendów w stylistyce samochodów osobowych. Auto było też nieco spokrewnione z Citroenem C5, który oczywiście należy do tego samego koncernu co Peugeot.

W 2014 roku francuska marka zdecydowała się na facelifting swojego najlepszego auta. Obejmował on pewne zmiany wizualne, takie jak nowy grill i zderzak, a także reflektory, które od wtedy były wykonane w technologii LED. Wzbogacono również wyposażenie auta, do którego dodano na przykład system monitorowania martwego pola, a także kamerę cofania.

W 2018 roku Peugeot zaprezentował najnowszą generację Peugeota 508. Z zewnątrz auto prezentuje się bardzo awangardowo i futurystycznie, co można już nazwać pewnego rodzaju znakiem rozpoznawczym samochodów francuskiej marki. Dotyczy to między innymi umieszczonych prostopadle do reflektorów świateł do jazdy dziennej, które mają przypominać kły lwa będącego naturalnie w logo marki. Do tego z tyłu uwagę zwraca ciemny pas umieszczony na całej szerokości auta, po którego bokach zamontowano tylne reflektory.

Peugeot 508 – dane techniczne

Peugeot 508 to oczywiście auto naprawdę sporych rozmiarów z racji jego przynależności do segmentu D, czyli klasy średniej. W wersji sedan długość nadwozia to 4750 mm, a rozstaw osi mierzy 2793 milimetry. Szerokość wynosi 1859 mm, a wysokość sięga dokładnie 1403 mm. Kombi od sedana jest nieco dłuższe, a także wyższe. Długość to bowiem 4778 mm, podczas gdy wysokość rośnie do 1420 mm, czyli dokładnie o 17 milimetrów. Masa własna auta wynosi co najmniej 1420 kilogramów. W renomowanych testach bezpieczeństwa Euro NCAP Peugeot 508 otrzymał pięć gwiazdek, czyli maksymalny wynik.

Peugeot 508 – silniki

Peugeot 508 charakteryzuje się niezwykle ubogą gamą silnikową. Dostępna jest tylko jedna jednostka każdego typu. Są to silniki benzynowe, wysokoprężne lub hybrydowe. Benzyna to dokładnie ten sam silnik, który znajdziemy także w Peugeocie 208, czyli jednostka 1.2 PureTech o mocy 130 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 230 Nm. Diesel również spotykany jest w innych modelach. Mowa tu o silniku 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM, który generuje do tego 300 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Najmocniejsza jest jednostka hybrydowa typu plug-in. Cały układ zapewnia bowiem 225 koni mechanicznych mocy maksymalnej, a moment obrotowy to 300 niutonometrów. Podstawą jest 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra.

Peugeot 508 – ceny

Peugeot 508 to oczywiście jeden z najdroższych samochodów w całej gamie modelowej Peugeota. Jego podstawowa cena w wersji sedan wynosi bowiem 179 900 złotych. Do kombi oznaczanego literami SW trzeba dopłacić 4 500 zł, przez co jego ceny zaczynają się od 184 400 złotych.

Sprawdź także nasze samochody